Od roku 2018 zaznamenala Nitra zvýšený počet obchodných klientov, ktorí do Nitry pricestujú kvôli pracovným povinnostiam alebo napríklad kvôli zaujímavým výstavam na národnom výstavisku Agrokomplex. Na príchod zahraničných turistov mala vplyv aj výstavba automobilky Jaguar Land Rover v priemyselnom parku.
„Turistická sezóna v Nitre trvá od mája do konca septembra, ak je príjemné počasie aj dlhšie, čo bol aj prípad tohto roka, tak aj do konca októbra,“ povedala Terézia Zaujecová, vedúca odboru cestovného ruchu a miestneho rozvoja MsÚ v Nitre.
Nitra turistov láka svojími kultúrnymi podujatiami a festivalmi. Medzi tie najznámejšie patria Festival chutí Nitrianskeho kraja, mestské slávnosti Nitra, milá Nitra alebo Divadelná Nitra. Povinnou zastávkou každého turistu v Nitre je aj návšteva Zobora, Kalvárie a Nitrianskeho hradu. Turistické informačné centrum (TIC), ktoré sídli na pešej zóne, navštívilo od mája do októbra takmer 9000 návštevníkov.
„Väčšinou to boli domáci turisti zo Slovenska, zahraniční návštevníci tvorili 28,1 %. Najviac ich pricestovalo z Českej republiky, Nemecka, Poľska, Spojeného kráľovstva Veľkej Británie a Írska, Španielskeho kráľovstva, ale aj z Malajzie, Spojených arabských emirátov, Kolumbie, či Japonského cisárstva,“ pokračovala Terézia Zaujecová.
TIC poskytlo počas turistickej sezóny svoje služby vyše 12 000 zákazníkom. Turisti majú často záujem aj o prehliadku mesta so sprievodom.

„Dvadsaťjeden sprievodcov, s ktorými turistické centrum spolupracuje, previedlo po meste 1 773 návštevníkov, ktorým poskytli výklad v slovenskom, maďarskom, nemeckom a anglickom jazyku. Návštevníci mali záujem o prehliadky po Hornom meste, vrátane Nitrianskeho hradu, ale tiež po Dolnom meste, ktoré je atraktívne vďaka kostolom,“ informovalo mesto.
Zdroj foto: nitra.sk