foto: FB mesto Nitra
Slovenské centrum dizajnu a Ministerstvo kultúry SR tento rok opäť udeľovali ocenenia za najlepší komunikačný dizajn. Nitra postúpila v kategórii Identita. „Vizuálnu identitu pre mesto Nitra tvorí vysúťažené štúdio Andrej & Andrej a KHN office – za menami štúdia stoja dizajnéri Andrej Barčák, Andrej Čanecký a Martin Kahan,“ informovala v čase nominácie nitrianska radnica.
Konkurenciou v kategórii pre Nitru bola identita Mestskej knižnice v Bratislave, Košickej futbalovej arény a identita pre filmový festival Academia film Olomouc.
Nitra napokon ocenenie Národná cena za dizajn 2022 v kategórii Identita získala
Ocenenia sa udeľovali včera počas slávnostného galavečera v divadle Nová scéna. „Porotu zaujal odvážne, vtipne a sviežo využitý symbol mesta. Celý systém je veľmi životaschopný a dokáže dynamicky reagovať na aktuálnu situáciu. Premyslená a moderne pôsobiaca identita je tak otvorená smerom do budúcnosti na akékoľvek použitie,“ znelo vyjadrenie poroty.
Na zavádzaní vizuálnej identity mesto pracuje od novembra 2021.
Vizuál bol postupne zavádzaní v spolupráci so spomínanými dizajnérmi, Úniou grafických dizajnérov, odborom verejného obstarávania a odborom komunikácie a propagácie mestského úradu. Spolupráca s bratislavsko-nitrianskym štúdiom trvá do vyčerpania finančného limitu 19 tisíc eur bez DPH, najneskôr do konca roka 2022.
Dizajnéri sa rozhodli spojiť erb s logom mesta
Známy erb s opancierovanou rukou ohnutou v lakti sa s mestom spája od 15. storočia. Tvorcovia novej vizuálnej identity sa ho rozhodli využiť pri tvorbe mestského loga, ktoré slúži napríklad na komunikáciu sezónnych slávnosti či upozornení.
Vizuálna identita sa týka aj informačných tabúľ, plagátov kultúrnych podujatí alebo komunikácie na sociálnych sieťach. „Nominácie aj výber z prihlásených prác môžete vidieť na výstave NCD22 v Satelit Galeria Dizajnu v Bratislave do 18. decembra,“ dodáva magistrát.