Mesto Nitra sa chce prezentovať novým vizuálnym štýlom, vyhlasuje preto dvojkolovú súťaž pre profesionálnych dizajnérov. „Nitra potrebuje mať definovanú svoju identitu, ktorá ovplyvní vnímanie mesta domácimi i návštevníkmi a nasmeruje ďalšie pôsobenie mesta v oblastiach architektúry, verejného priestoru, kultúry, turizmu i služieb,“ povedal primátor Marek Hattas.
Do výzvy sa môžu zapojiť fyzické aj právnické osoby z oblasti komunikačného dizajnu, pričom pôjde o dlhodobú spoluprácu.
V prvom kole súťaže je úlohou uchádzačov zaslanie portfólií s minimálne 6 ukážkami prác. Do druhého kola postúpi najviac 5 uchádzačov, ktorí vypracujú návrh na vizuálnu identitu pre vybrané aplikácie. „Prvé kolo nie je honorované, v druhom kole získajú finalisti skicovné vo výške 500 eur,“ uvádza Lenka Mareková z mestského úradu. Predpokladaná hodnota zákazky pre víťaza je 19-tisíc eur. „Prihlášky do prvého kola je potrebné zaslať cez portál webovej aplikácie JOSEPHINE do stredy 25. augusta 2021 do 10:00,“ informovala Lenka Mareková.
Víťaz bude vyhlásený začiatkom októbra 2021.
Rozhodne o ňom odborná komisia tvorená grafickými dizajnérmi Věrou Marešovou, Ľubicou Segečovou, Borisom Melušom, mestským poslancom a predsedsom komisie pre kultúru, cestovný ruch a kreatívny priemysel Erikom Králom a poradcom pre komunikáciu primátora Henrichom Vargom.
Víťaž a mesto Nitra budú počas tohto a budúceho roka nový vizuál, súčasťou ktorého bude nové logo či nový dizajn komunikácie kultúrnych podujatí. Vizuál má byť použitý napríklad aj na mestských lavičkách, autách Strediska mestských služieb a webstránke mesta.