Počítačová hra je podľa definície interaktívny softvér, ktorý komunikuje s používateľom, čiže hráčom, pomocou 2D poprípade 3D grafiky a zvukov za účelom zábavy alebo vzdelávania. Hra prebieha na počítači, ako PC, Apple Macintosh, poprípade na hernej konzole – Sony PlayStation, Xbox, Nintento Wii.
Prvá hra vznikla už v 50. rokoch 20. storočia. Písal sa rok 1958, keď svetlo sveta uzrel Tennis for Two. Tú vytvoril W. Higinbothan pomocou osciloskopu a analógového počítača.

„Hráči mali k dispozícií tenisový kurt, sieť, loptu a ovládala sa malými ovládačmi s tlačítkom,“ informuje portál historia-pocitacovych-hier.estranky.sk.
Portál ďalej píše, že prvá ozajstná počítačová hra vznikla až v roku 1962, kedy študenti Massachusettského inštitútu vytvorili hru s názvom Spacewar. Ikonickou hrou by sa však dal označiť Pac-Man z roku 1980. Práve on sa stal najznámejšou hernou značkou vôbec a svojich nasledovateľov má dodnes. V 80. rokoch by sme ešte mohli spomenúť hru Battlezone, práve tá začala využívať vektorovú grafiku pre skutočné 3D zobrazenie.
Osemdesiatky priniesli aj handheldy – hry na zariadeniach, ktoré môžeme držať v rukách. Asi najznámejší zástupca handheldu je Game Boy (1989) od firmy Nintendo. Práve na tejto konzole sme si mohli zahrať Tetris alebo Mario Bros.
V 90. rokoch, konkrétne v 1992, prišla na trh Dune 2. Táto hra otvorila cestu ďalším mainstreamovým hrám ako je Warcfaft, Command či Conquer. Herný giganti tiež vydali simulátory ako Sims či Sim City.
Nástup 3D – trojrozmerného priestoru, zlepšoval kvalitu grafiky. Priestor sa pomaličky začal podobať skutočnému svetu, čím stále viac a viac simuloval našu realitu. Práve na lepšie zobrazenie vyvinula spoločnosť 3dfx akcelerátor Čipset Voodoo.
„Hry tipu FPS, ako napríklad legendárny Doom či Duke Nuken a Quake, ho začali naplno využívať. Ako sa výkon akcelerátorov zväčšoval, prichádzali na svet aj náročnejšie hry. GTA III či Tomb Raider patrili k najlepším a tieto série sú známe dodnes,“ uvádza spomínaný portál.
Herným spoločnostiam zamiešal karty aj nástup internetu. Herní giganti nezaspali na vavrínoch a novému trendu sa prispôsobili. Vyvinuli hry, kde si hráči pripojení na web môžu zahrať proti sebe, hoc sú od seba vzdialení niekoľko kilometrov. Hry typu Conter Strike, Half-Life či fenomén World of Warcfaft z roku 2004 fungujú práve na tomto princípe.
Aké hry očarili v detstve vás?