Na poštu len s rúškom a vlastným perom

Nové pravidlá od 15. októbra platia aj na poštách. Vstupy sú regulované, rúška i odstupy povinné a dezinfekcia pripravená.

Pre minimalizovanie šírenia nákazy ochorenia COVID-19 je od minulého štvrtka regulovaný počet zákazníkov v pobočkách Slovenskej pošty – v ich priestoroch sa môže nachádzať jeden zákazník na 15 m². „Zároveň musia byť dodržiavané dvojmetrové vzájomné odstupy, čo platí aj pre zákazníkov, čakajúcich pred pobočkou,“ informuje hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková.

Na poštu pustia len zákazníkov s riadne nasadeným rúškom alebo inou ochranou tváre.

K dispozícii je aj dezinfekcia rúk. Aby však klienti i zamestnanci čo najmenej prichádzali do kontaktu s hotovosťou, preferuje sa platba kartou. „Odporúčame, aby si zákazníci priniesli rukavice a vlastné pero,“ pokračuje hovorkyňa, ktorá zároveň klientov dôrazne žiada, aby všeobecné ochranné opatrenia dodržiavali a tí, ktorí sú v karanténe, na pošty nechodili.

Všetky kľúčové hygienické opatrenia nájdu zákazníci vo forme piktogramu umiestnené pred vstupom na poštu.

Všetky pobočky Slovenskej pošty sú podľa Dorčákovej pravidelne čistené, vetrané a dezinfikované, a to aj počas dňa cez pravidelné dezinfekčné prestávky. Všetky preventívne opatrenia a pravidlá môžu zákazníci nájsť aj na webovej stránke pošty.

Obmedzenia a úpravy aj na úrovni medzinárodnej pošty

Slovenská pošta prosí zákazníkov o zhovievavosť pri doručovaní medzinárodných zásielok z ktorejkoľvek časti sveta – obmedzenia doma aj v zahraničí môžu spôsobiť ich omeškanie. Kvôli nedostatku prepravných kapacít a obmedzeniam v leteckej preprave, ktorá je základným druhom prepravy zásielok, Slovenská pošta zároveň pozastavuje prijímanie zásielok od zákazníkov s doručením do krajín, kam nie je možné poštu doručiť.

V tejto chvíli pošta zabezpečuje odosielanie zásielok len do krajín uvedených v zozname, ktorý pravidelne aktualizuje.

„Slovenská pošta, a.s., aj v prípade prijatia zásielok nevie zaručiť kvalitu služieb pre všetku vystupujúcu poštu (listové zásielky, balíky, zásielky EMS a EPG) ako aj spĺňať normy lehoty doručenia zásielok EMS alebo obchodných balíkov (EPG) s garantovanou lehotou prepravy zasielaných do zahraničia,“ uzatvára pošta, ktorá pripomína, že vzhľadom na pretrvávajúcu mimoriadnu situáciu je obmedzenie medzinárodného styku v súlade s Poštovými podmienkami.

Ak máte pripomienky, námety alebo nápady, kontaktujte ma na mailovej adrese: dominika.pucatova@nitrianskyhlasnik.sk

Televízia Nitrička

Forgot Password