zdroj foto: NOCR
Témou bol rozvoj slovenských regiónov prostredníctvom regionálnych značiek.
Nitrianska organizácia cestovného ruchu (NOCR), ako majiteľ značky regionálny produkt PONITRIE, bola hlavným partnerom prípadovej štúdie. Podieľala sa na nej najmä prostredníctvom prednášok, terénneho výskumu a stretnutí s držiteľmi značky kvality.
„V rámci terénneho výskumu navštívili podujatie Nitra, milá Nitra, s cieľom analýzy podujatia a návrhu kritérií kvality pre organizovanie tradičných podujatí v meste Nitra. V praktickej časti študenti navštívili držiteľov značky regionálny produkt PONITRIE,“ uvádza NOCR.
Účastníkom bol tiež predstavený koncept obnovy Mestskej tržnice v Nitre ako predajného, ale aj kultúrno-spoločenského priestoru. V Nitre sa študenti stretli aj s potenciálnymi držiteľmi mestskej značky – navštívili pražiareň kávy, výrobcu historických šperkov a producenta čokolády a výrobkov z orechov a kakaa.
Podľa NOCR majú regionálne produkty špeciálne postavenie v rozvoji udržateľného turizmu: „Turisti sú často jednou z najsilnejších cieľových skupín, a to nielen ako konzumenti regionálneho jedla a nápojov, ale tiež produktov cestovného ruchu – zážitkových aktivít vytvorených priamo miestnymi producentmi“.