Výdatnejšie dažde sa pravidelne podpisujú na stave ciest v mestskej časti Dražovce. Ide najmä o lokality, ktoré sa po vybudovaní kanalizácie poprepadávali a dnes sú v dezolátnom stave. Prejsť pomedzi kaluže alebo cez zaliate cesty je problém nielen pre chodcov, ale aj pre cyklistov či mamičky s kočíkmi. Takto zaliata bola aj Vrbová ulica.
Situácia sa podľa poslanca mestskej časti Dražovce Pavla Vargu často vyskytuje pri väčších zrážkach. Okrem Vrbovej ulice sa obyvatelia s problémom stretávajú napríklad aj pri potravinách Jednota a na Horeckého ulici. „Tam tiež doslova preletela voda, tiež je to v takom dezolátnom stave,“ vyjadril sa poslanec mestského zastupiteľstva Pavol Varga. Ak by podľa jeho slov aj k úplnej oprave cesty neprišlo, mohol sa aspoň vyrovnať jej povrch. „Vrbová absolútne nemá kde odtekať , a tým, že je taká zdevastovaná, sú tu také kaluže, že sa nedá prejsť,“ dodal Varga.
Cesty po vybudovaní kanalizácie reklamujú už roky.
Faktom je, že dezolátnym stavom viacerých dražovských ciest sa zaoberal výbor mestskej časti Zobor, Dražovce aj začiatkom tohto roka. Výboru bolo doručené stanovisko Západoslovenskej vodárenskej spoločnosti, ktorá má kanalizáciu v správe. Stanovisko je však z marca 2016. Už predtým VMČ vyzýval k odstráneniu nedostatkov po dobudovaní kanalizačnej siete. „ZsVS písomne vyzvala firmy Monstav Nitra a INPEK na odstránenie závad na horeuvedených lokalitách. Nakoľko firmy opakovane nereagujú na ich výzvy, bude ZsVS pristupovať v zmysle ZOD a dohode o záručných opravách k sankciám voči uvedeným spoločnostiam,“ uvádza sa v písomnom materiáli z februárovej schôdze VMČ. Tie isté údaje obsahuje zápisnica z nedávnej októbrovej schôdze. Vec sa teda vôbec neposunula.
Najčastejším problémom je prepadávanie a podmývanie ciest.
Okrem spomínanej Vrbovej ulice ide o Kultúrnu, Rozmarínovu, Severnú, Topoľčiansku, Ulicu Pod kostolíkom a ďalšie. Nejde len o podmývanie a prepadávanie trás. Medzi vymenovanými požiadavkami sa nachádza napríklad aj zdvihnutie viacerých poklopov, oprava chodníka, úprava výškových a šírkových rozdielov krajníc. „Ide o najnutnejšie prípady opráv po realizácii kanalizácie, t. j. hlavých trás a prípojok k RD. Závady boli doručené na odbor investičnej výstavby a rozvoja,“ uvádza sa pravidelne v zápisnici schôdze. Požiadavky ďalej postúpili na odbor komunálnych činností a životného prostredia a ďalej na ZsVS. A obyvatelia stále čakajú, situácii sa preto budeme naďalej venovať.
Zdroj foto: Igor B.