zdroj: dm drogerie markt
Verejnosť napokon z troch ponúkaných projektov hlasovaním vybrala takzvaný Greenhouse – verejný skleník, ktorý má vzniknúť na Štefánikovej triede.
Víťazný projekt získal 52 percent hlasov.
Novootvorá predajňa dm drogerie markt podporila vznik projektu finančným obratom v prvý deň otvorenia od 16.00 do 17.00 hod. „Ten činil 2 852 eur a bol realizovaný 226 zákazníkmi. Víťaznému projektu tak poputoval dvojnásobok obratu, čiže suma 5 705 eur,“ informuje dm drogerie markt. Symbolický šek odovzdal Ján Janšík, oblastný manažér dm drogerie markt projektovému manažérovi združenia Nitra 2026 Mariánovi Tesákovi a spoluautorovi projektu Miroslavovi Čibikovi.
„Ekológia a udržateľnosť v spojení s revitalizáciou verejného priestoru je dôležitou témou kandidatúry Nitry na Európske hlavné mesto kultúry 2026. Preto sme veľmi radi, že vďaka partnerstvu so spoločnosťou dm drogerie markt Slovensko môžeme už počas kandidatúry verejnosti ukázať, ako toto prepojenie môže fungovať v praxi,“ poznamenal Marián Tesák.
Projekt by podľa spoluautora Miroslava Čibika mohol vzniknúť už túto jeseň.
„Našej planéte sa pomaly, ale isto vlastný transparentný plášť stenčuje a sami sa ocitáme vo verejnom skleníku. Green House štylizuje tento fakt do menšej podoby. Rastlinstvo v ňom autori vložia do rúk všetkých Nitranov – to, ako sa k prírode v skleníku zachováme, bude obrazom spoločnosti,“ uvádzajú autori projektu Miroslav Čibik a Erik Král.