V týchto hodinách by mali nakupovať seniori

Na ohrozenie by nemali zabúdať ani mladší.

Ilustračné (zdroj: pixabay.com)

Obchodné reťazce, ktoré zostávajú pre ľudí otvorené, vyhradili v priebehu dňa čas, kedy budú obchody k dispozícii najmä seniorom. Ich snahou je ochrániť skupinu obyvateľov, ktorá je vystavená najväčšiemu riziku koronavírusu.

Prednostné nakupovanie pre seniorov zaviedol diskontný reťazec Lidl v čase od 13.00 do 14.30 hod. „Buďme k sebe v týchto náročných časoch ohľaduplní a chráňme seba a svojich najbližších. Zaviedli sme prednostné nakupovanie pre seniorov, ktorí sú najohrozenejšou skupinou,“ uviedla spoločnosť.

Pridal sa aj Kaufland. Pre starších ľudí vyhradil rovnaký čas, od 13.00 do 14.30. „Nie je v našej moci zabezpečiť dodržiavanie tohto opatrenia, preto buďme ohľaduplní,“ dodáva reťazec a žiada ostatných zákazníkov, aby si plánovali nákupy v inom čase.

Aj predajne Billa myslia na spomínanú časť populácie: „Pokračujeme so zavádzaním viacerých opatrení v súvislosti so šíriacim sa koronavírusom“. Po konzultácii s Jednotou seniorov Slovenska sa reťazec rozhodol na bezpečný nákup vyhradiť ranné hodiny – medzi 8.00 a 9.00.

Rozhodnotia prišli zo strany samotných reťazcov, premiér SR Peter Pellegrini ich víta.

Či sa budú meniť, rozhodne aj nová vláda. „Viete, že ďakujem každý deň županom, primátorom, starostom. Aj v tomto ich chcem nabádať, aj reťazce, aby prichádzali z vlastnými riešeniami. Nemusia čakať na to, čo povie štát. Keď sa v niektorom meste rozhodnú, že budú prednostne dávať nákupy seniorom v určitých hodinách, nech si zavolajú prevádzkovateľov obchodov, nech to vyvesia. Ja si myslím, že Slováci ukazujú mieru solidarity a empatie,“ vyslovil premiér na tlačovej konferencii. Postoj reťazcov ocenila aj odchádzajúca ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Gabriela Matečná, ktorá dodala: „Už máme tisícky prípadov, že susedia pomôžu starším ľuďom a ponúknu sa, že tie nákupy za nich urobia. Táto solidárnosť, ktorá spája Slovensko je nevídaná a veľmi pekne by som chcela všetkým poďakovať“.

Apelujte na okolie, aby dodržiavalo hygienické pravidlá aj v obchodoch.

Koronavírus mení naše bežné aj nákupné zvyky. Hygiene teraz treba venovať oveľa viac pozornosti, ako inokedy. Nie všetky dôležité informácie sa možno dostanú aj k staršej populácii. Najvhodnejšie je odbremeniť ju od nákupov. Zbytočne ohrozovať by sa nemali ani mladší. Do obchodu choďte s nákupným zoznam, nakúpte rýchlo a najlepšie aj pre rodičov, starých rodičov či susedov.

Reťazce tiež priznávajú, že v súčasnosti majú nedostatok personálu. Na vykladanie tovaru a prácu s pokladňou by potrebovali brigádnickú výpomoc.

Máte k článku pripomienky, námety alebo nápady, kontaktujte ma na mailovej adrese: monika.hozakova@nitrianskyhlasnik.sk

Televízia Nitrička

Forgot Password