Študenti nitrianskej univerzity kampaňou upozornili na vážny problém

Na sociálnej sieti oslovili tisícky ľudí. Zároveň si v praxi vyskúšali vedomosti získané štúdiom.

Ich činnosť ste si mohli všimnúť na sociálnej sieti Instagram. Zameraná bola najmä na mladých ľudí vo veku od 18 do 29 rokov, práve to je totiž skupina, ktorá často spôsobuje dopravné nehody pod vplyvom alkoholu. Šesť študentov Katedry masmediálnej komunikácie a reklamy Univerzity Konštantína Filozofa virtuálnu kampaň vytvorilo v rámci predmetu Digitálny guerillový marketing.

Rozhodli sa upozorniť na vážny a zároveň bežný sociálny problém.

Na sieti Instagram vytorili profil s názvom „hladasacislo10“, ktorý postupne vzbudil zvedavosť. „Ide o odkaz na fakt, že každá desiata autonehoda na Slovensku je spôsobená vodičom pod vplyvom alkoholu,“ uvádza Jana Krajčovičová z Oddelenia médií UKF. Aj preto bolo podľa autorov kampane vhodné umiestniť ju na Instagram, kde sa nachádza početná skupina mladých ľudí. 

„Na Slovensku sa pravidelne nájdu opití šoféri, ktorí nafúkajú nemalé percento alkoholu. Samotná téma kampane, teda alkohol za volantom, nám napadla hlavne preto, že o nej počujeme dennodenne v správach, či čítame v novinách – a to už často v podobe konkrétnych tragických prípadov nehôd, ktoré sa stali po požití alkoholu.“ dopĺňa Michal Podskoč, jeden z autorov a študentov.

foto ilustračné (zdroj: pixabay.com)

Spočiatku nikto okrem influencerov nevedel, o čo ide.

Herci ako Dominika Kavaschová, Vladimír Kobielsky, redaktorka Miriam Kalisová a ďalšie známe osobnosti sa zapojili do kampane prostredníctvom svojich instagramových profilov. „Známi ľudia postupne pridávali neznámy post v podobe plnej fľaše alkoholu s nápisom ,Hľadá sa‘ do svojich instagramových príbehov. Vďaka ich dosahu boli oslovené početné skupiny ľudí, ktoré následne profil a celú kampaň sledovali až do záverečného rozuzlenia,“ vysvetľuje Jana Krajčovičová.

Profil zdieľalo 40 známych osobností a zasiahol viac ako 50 tisíc ľudí.

Michal Podskoč dodáva, že niektorí influenceri sa chceli pridať bez toho, aby ich oslovili. Prostredníctvom priameho marketingu a udržiavaním kontaktu s užívateľmi sa podarilo docieliť, že viac ako 70 % z nich vydržalo sledovať kampaň až od odhalenia pointy.

Autori veria, že ich činnosť padla aspoň do istej miery na úrodnú pôdu. „Chceme, aby mladí ľudia brali alkohol s rešpektom a ohľadom na následky. Dúfame, že si vďaka našej kampani minimálne jeden človek uvedomí, aké následky môže mať alkohol za volantom.“ doplnil študent Michal.

Máte k článku pripomienky, námety alebo nápady, kontaktujte ma na mailovej adrese: monika.hozakova@nitrianskyhlasnik.sk

Televízia Nitrička

Forgot Password