Študenti nitrianskej UKF upozornili na problémy mladých účinnejšie, zamierili na TikTok

Veľa sa hovorí o tom, ako pandémia koronavírusu zasiahla naše fyzické aj psychické zdravie.

Študenti Katedry masmediálnej komunikácie a reklamy nitrianskej Univerzity Konštantína Filozofa (UKF) sa v rámci svojho štúdia zamýšľali, ako v tejto oblasti čo najúčinnejšie osloviť mladé vekové kategórie.„Upozorniť na tento vážny problém sa rozhodli netradičnou, no účinnou cestou – mládež sa rozhodla osloviť cez jednu z momentálne najúspešnejších sociálnych sietí TikTok. Výhodou najrýchlejšie rastúcej platformy je jej neuveriteľný dosah videí a fakt, že nie je zahltená reklamným a inzertným obsahom,“ uvádzajú autori kampane.

Študenti sa spojili s niekoľkými slovenskými tiktokermi a vytvorili spolu sériu videí, ktoré poukazujú na konkrétne problémy.

Tiktokeri Postteenager, Yuwac, BukKuk, Odveci7 a Pinkats v závere videí ponúkli sledovateľom možnosť pevencie alebo riešenia situácie. Digitálna kampaň bola realizovaná v spolupráci s bezplatnou poradňou pre mladých IPčko. „Za jeden týždeň získalo 6 videí spolu viac než 200-tisíc videní, v chatovej poradni IPčko.sk desiatky ľudí spontánne zmienili, že prišli z TikTok-u a priemerný počet kontaktov na krízovej linke sa v mesiaci apríl podarilo zvýšiť o 43,6 %. K 28. júnu 2021 mali videá niečo cez 390-tisíc videní,“ zhrnula výsledky kampane UKF.

Bonusom je filter s 18 radami, ktoré pomáhajú pri frustrácii.

Nájdete ho na Instagrame, kde vám filter položí otázku „Cítiš sa pod tlakom?“ a následne vyžrebuje jednu z 18 rád. Kampaň sa tiež stala víťazom súťaže Študentský okulár kreatívnej reklamy. Za autorstvom stojí skupina v zložení: Martin Hluchý, Diana Filadelfiová, Michal Porubovič, Ondrej Dobrota, Veronika Ďurčatová, Alžbeta Goljerová, Lenka Fialová.

foto ilustračná: pixabay.com

Televízia Nitrička

Forgot Password