V súvislosti so šírením pandémie koronavírusu a zavedením núdzového stavu zverejnila Sociálna poisťovňa na svojej stránke Covid semafor pobočiek. Ide o odlíšenie pobočiek podľa stupňa obmedzenia, ktorý na jej pracovisku aktuálne platí. Semafor je v platnosti od pondelka 5. októbra, občania si môžu svoje záležitosti vybaviť buď osobne v „zelených“ pobočkách, elektronicky cez e-schránky, mail či telefón alebo osobne prostredníctvom určených schránok na odovzdanie dokladov v „oranžových“ a „červených“ pobočkách.
Pred návštevou pobočky je vhodné si overiť jej farbu na Covid semafore.
Poisťovňa ho nastavuje podľa vývoja epidemiologickej situácie, národného semaforu a aktuálnej situácie na svojich pracoviskách. Zoznam pobočiek je pravidelne aktualizovaný.
Zelené pobočky – fungujú pre verejnosť v štandardnom režime otváracích hodín za dodržania prísnych hygienických bezpečnostných opatrení.
Oranžové pobočky -fungujú v sprísnenom Covid režime. „Na preberanie dokumentov a zásielok slúži schránka pri vstupe do pobočky. Klientske centrum nie je pre verejnosť otvorené, ale klienti majú možnosť konzultovať svoje záležitosti s vybranými zamestnancami pobočky,“ uvádza SP.
Červené pobočky – fungujú v prísnom Covid režime, ktorý podobne, ako pri oranžových pobočkách predstavuje preberanie dokumentov a zásielok cez schránku pri vstupe do pobočky. Ani klientské centrum nie je pre verejnosť otvorené, klienti majú možnosť konzultovať svoje záležitosť s vybranými zamestnancami pobočky. Červené pracoviská majú tiež upravené úradné hodiny, dôjsť môže aj k ich úplnému uzatvoreniu.
Sociálna poisťovňa bez ohľadu na semafor žiada verejnosť o rešpektovanie preventívnych opatrení, ktoré sú spoločné pre všetky pobočky.
Patrí medzi ne dodržiavanie všeobecných hygienických opatrení, ako je povinnosť prekrytia horných dýchacích ciest, dezinfekcia a odstup, zákaz vstupu rodičov s deťmi i súkromných návštev a vzhľadom na nepreberanie hotovosti v pokladniciach aj využívanie iných zákonných foriem platby.
Sociálna poisťovňa napriek všetkému odporúča svojim klientom vo všetkých prípadoch, kedy je to možné, uprednostniť komunikáciu prostredníctvom e-mailu, e-schránky, poštou alebo telefonicky.