Nové logo prispeje k vytváraniu identity múzea a bude taktiež dobrým nástrojom na prezentáciu jeho poslania a hodnôt. „Najmä pre digitálne formáty, ako sú webové stránky a aplikácie, bude použitie jednoduchšie a otvorí nové príležitosti,“ povedala riaditeľka múzea, Patrícia Žáčiková.
Súťaž, ktorej zámerom bol redizajn pôvodného loga a vytvorenie nového pri príležitosti 60. výročia založenia múzea, vyhlásilo Ponitrianske múzeum koncom minulého roka.
Do súťaže bolo predložených 19 grafických návrhov a na základe rozhodnutia hodnotiacej komisie sa stal víťazným návrh študentky Katedry manažmentu kultúry a turizmu Filozofickej fakulty Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre, Lenky Guzmickej.
Doterajšie logo používalo múzeum približne od roku 2002.
Dizajn pôvodného loga bol čierno-biely a význam mnohí nepoznali, nakoľko autor je neznámy. „Na jednej strane nebolo logo nikdy vnímané ako absolútny základ vizuality značky, na strane druhej nebolo ani súčasťou propagačného štýlu múzea,“ dodala Žáčiková.