Foto: Mesto Nitra
Radnica tak reaguje na zvýšený dopyt po bývaní najmä zo strany mladých rodín. Cenu nehnuteľností v meste nepriaznivo ovplyvnil príchod automobilky do nitrianskeho priemyselného parku. „Po oznámení investície storočia ceny prudko vzrástli a pre značnú časť ľudí sú byty nedostupné. Naším zámerom je preto podporovať nájomné bývanie,“ povedal vlani hovorca mesta Tomáš Holúbek.
Dnes je Nitra k novým nájomným bytom o krok bližšie. Projekt na Tehelnej ulici prešiel dôležitým míľnikom – posudzovaním vplyvov na životné prostredie.
Architektonické riešenie jednotlivých bytových domov by malo byť striedme a vyvážené. „Stavba na Tehelnej ulici pozostáva z 220 bytových jednotiek, najmä dvojizbových, k dispozícií budú však aj jednoizbové a trojizbové byty,“ informuje mesto. Priemerná podlahová plocha jednotiek by mala byť 51,6 metrov štvorcových. Sústredené sú v ôsmich štvorpodlažných bytoch ustúpeným piatym podlažím. „Súčasťou diela je aj technická infraštruktúra, všetky inžinierske siete, komunikácie, vrátane verejného osvetlenia, parkovacích odstavných plôch a sadových úprav,“ spresnila radnica. V súčasnosti je dostupná aj priestorová štúdia projektu z dielne akciovej spoločnosti Dynamik Holding, ktorá je zároveň zhotoviteľom stavby.
Predpokladaný termín začiatku výstavby je prvá polovica roka 2021.
Primátor Nitry Marek Hattas sa nadšením pre výstavbu nájomného bývania netají. „Ak chceme v Nitre udržať mladých, potrebujeme im zabezpečiť dostupné bývanie. Počet 220 bytov v jednom projekte je najväčšia porcia nájomných bytových jednotiek v histórii nášho mesta. Nitra však takýchto bytov potrebuje omnoho viac,“ dodáva Hattas a ubezpečuje, že radnica v snažení o výhodné bývanie pre mladých pokračuje a stále pre túto potrebu hľadá ďalšie možnosti a lokality.
Iniciatívu radnice zabezpečiť dostupné riešenie pre ľudí, ktorí majú z objektívnych dôvodov sťažený prístup k vlastnému bývaniu, podporuje aj predseda výboru mestskej časti Čermáň Róbert Rathouský.
Žiaľ, nie všetko je ružové. So stavbou sa spájajú nové výzvy zamerané na zahusťovanie už teraz preťaženej dopravy a kapacitné možnosti materských a základných škôl. V záujme predísť možným problémom bola na útvar hlavného architekta ešte v decembri minulého roka podaná žiadosť, aby zástupcovia mestskej časti mohli byť účastní a mali tak možnosť oboznámiť sa a pripomienkovať všetky podstatné rozhodnutia a okolnosti výstavby novej obytnej zóny. Poukazovali pritom najmä na nedostatok parkovacích miest a cestnú infraštruktúru. Tejto žiadosti vyhovené nebolo. „To je dôvod, pre ktorý chcem na najbližšom zasadnutí mestského zastupiteľstva v uvedenej veci interpelovať p. hlavného architekta,“ uzavrel predseda výboru mestskej časti Rathouský.