Komunitné centrum pre cudzincov poskytuje prvé z viacerých služieb

Miesto prvého kontaktu je už otvorené. Poskytuje poradenstvo študentom a zamestnancom zo zahraničia. Ďalšie služby centra pribudnú postupne.

V nitrianskom okrese v súčasnosti pracuje približne 8 až 9-tisíc cudzincov. V okolí narastá počet firiem, ktoré zamestnávajú zahraničných pracovníkov. Rovnako v školách stúpa počet žiakov a študentov zo zahraničia.

Cudzincom pracujúcim, študujúcim a žijúcim v Nitre bude pomáhať COMIN – komunitné centrum pre pracovnú a vedomostnú mobilitu.

„Je fakt, že pracovnú mobilitu tu máme, sme atraktívnym štátom pre občanov z krajín smerom na východ od nás. Máme tu nízku nezamestnanosť, tým pádom tí pracovníci tu sú a nebudeme pred tým zatvárať oči. Často sú to mladí muži bez rodín zo Srbska, Rumunska, Ukrajiny, ktorí nevedia, čo s voľným časom a tu by sme im mali byť nápomocní,“ zdôraznil pri otváraní centra viceprimátor Nitry Miloslav Špoták.

Projekt COMIN zastrešuje mesto Nitra v spolupráci s Nitrianskou komunitnou nadáciou a OZ Pokoj a dobro.

Niektoré služby centra sú od októbra v prevádzke na Mestskom úrade. „Od 1. 10. sa nám podarilo otvoriť v Klientskom centre Miesto prvého kontaktu. Je to miesto, ktoré je otvorené dvakrát do týždňa. Má k dispozícii aj svoju webstránku a kontaktný formulár, kde sa môžu ľudia 24 hodín denne informovať o problémoch alebo potrebách v oblasti pobytu cudzincov v našom meste,“ vysvetľuje Ľubica Lachká z NKN.

Centrum bude otvorené dvakrát do týždňa. V utorok od 9. do 15. hodiny a v piatok od 9. do 12. hodiny. Záujemcovia môžu pracovníčky kontaktovať aj na tel. čísle 0940 529 727, kde môžu zanechať na seba kontakt. „Teraz Miesto prvého kontaktu funguje tak, že sú tu dve poradkyne a jednu supervízorka,“ objasňuje Ľubica Lachká.

Komunitné centrum sprostredkuje aj kurzy slovenského jazyka, ktoré budú zamerané na praktickú výučbu jazyka pre cudzincov žijúcich v našom meste. Kurz zabezpečuje OZ Mareena. Trvá od 3. októbra do 12. decembra. Prebiehať bude v Krajskom osvetovom stredisku, ale pre lepšiu orientáciu aj priamo v meste.

Centrum chce zmapovať aj situáciu zamestnávania cudzincov v Nitre. Pre zamestnávateľom má pripravený dotazníkový prieskum.

„Ľudia, ktorí k nám prídu, bývajú často bezradní. Centrum im pomôže získať takmer všetky informácie, týkajúce sa sociálnej inklúzie, pretože sme zosieťovaní napríklad aj s Turistickým informačným centrom,“ dodala správkyňa NKN Ľubica Lachká. Cieľom projektu je prekonávať bariéry v spolužití občanov a cudzincov a zníženie xenofóbie. Správcom programu je Nadácia Ekopolis v partnerstve s Nadáciou otvorenej spoločnosti, Bratislava a Karpatskou nadáciou. Ďalšie dôležité informácie získate aj na webstránke www.comin.sk.

Máte k článku pripomienky, námety alebo nápady, kontaktujte ma na mailovej adrese: monika.hozakova@nitrianskyhlasnik.sk

Televízia Nitrička

Forgot Password