Foto ilustračné (pixabay.com)
Päťdesiat top značiek bolo vybraných na základe zákazníckej skúsenosti, ktorá vychádza zo šiestich bodov, ku ktorým patrí personalizácia či integrita. „Spoločnosť, ktorá má integritu, sa voči zákazníkovi správa férovo, transparentne a spoľahlivo,“ vysvetľuje spoločnosť KPMG, ktorá sa na Slovensku zaoberá poradenstvom, auditom a daňami podnikov a inštitúcií. Očakávania, čas a úsilie, riešenie problémov a empatia sú ďalšie dôležité hodnotiace body. „V spoločnej kombinácii vytvárajú silný mechanizmus na sledovanie, akým spôsobom je zákaznícka skúsenosť odovzdávaná naprieč kanálmi, odvetviami a firmami,“ dopĺňajú autori prieskumu.
Pre Slovákov je najdôležitejšia personalizácia. „Slováci sa radi cítia výnimoční a docenení. Imponuje im, keď sa značka vie prispôsobiť ich potrebám, správa sa k nim ľudsky a príjemne,“ zdôrazňuje prieskum.
Sedem z desiatich najlepších značiek máme aj v Nitre.
S personalizáciou zrejme nemajú problém siete obchodov Martinus, Panta Rhei a Yves Rocher. Všetky tri sa ocitli v prvej tretici obľúbených aj za rok 2018. Štvrtá, šiesta a siedma priečka zatiaľ v Nitre zastúpenie nemá, to by sa však malo čoskoro zmeniť. Nepôjde síce o klasickú formu kamenného obchodu, no spoločnosť Ikea sa rozhodla priblížiť zákazníkom z okolia Nitry prostredníctvom výdajného miesta.
Znamená to, že väčšinu tovaru si budete môcť vybrať na e-shope a cez službu Klikni a vyzdvihni prebrať v Nitre.
Podobné miesto funguje od minulého roka v Košiciach a okrem Nitry by malo vzniknúť aj v Banskej Bystrici a v Žiline. Cena služby Klikni a vyzdvihni stojí v Košiciach 15 €. Koľko bude stáť v Nitre, a kde sa bude výdajné miesto nachádzať, zatiaľ známe nie je. Či bude tento krok pre Ikeu vzhľadom na cenu dovozu a nie až tak veľkú vzdialenosť Nitry od Bratislavy výhodný, ukáže čas.
Medzi 50 najlepšie hodnotených značiek sa okrem niekoľkých bánk, kuriérskych služieb, predajcov nábytku alebo elektroniky dostala aj sieť kín Cinemax, Regiojet, Ticketportal či Netflix.