Do obchodu na bicykli

Kampaň, ktorá vyzýva ľudí, aby na bežný nákup využívali ekologickejšie formy dopravy, podporil aj agrorezort.

Projekt vznikol v roku 2013 a vďaka svojej úspešnosti sa pomaly stáva tradíciou. Podporu získal aj od Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka, ktoré pripomína, že odniesť nákup na bicykli môže byť často jednoduchšie než autom.

Cieľom kampane „Do obchodu na bicykli“ je urobiť niečo pre svoje zdravie, ale aj šetriť životné prostredie.

„Cyklistická doprava je jedným zo spôsobov ako ponúknuť obyvateľom miest alternatívu voči individuálnej automobilovej doprave, ale je to aj forma zdravého životného štýlu,“ vyjadrila sa Gabriela Matečná, ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR.

Hlavným organizátorom kampane je občianske združenie Mám rád cyklistiku.

Združenie sa snaží osloviť ľudí, aby si častejšie volili spôsob dopravy, ktorý je šetrnejší k životnému prostrediu. Tiež vyzývajú predajcov a obchodníkov, aby pre zákazníkov na bicykloch vytvárali vhodné podmienky a ponúkali týmto zákazníkom rôzne výhody a benefity. „Ľudia siahnu po automobiloch častokrát možno len zo zvyku alebo pohodlnosti a využijú ho na svoj bežný nákup v obchode, ktorý je vzdialený možno len pár sto metrov od ich domu. Neuvedomujú si tak, že práve takéto konanie zvyšuje počet áut na cestách, zhon, kolóny, plné parkoviská a mestá potom riešia nové širšie cesty, obchvaty a to všetko na úkor zelene a zdravia obyvateľstva,“ vysvetľujú organizátori. Pripomínajú tiež, že auto je síce potrebné, ale plnohodnotne nahraditeľné inou formou dopravy. Tou môže byť okrem bicykla aj kolobežka, skateboard, trojkolka a podobne.

Kampaň je rozdelená na dve skupiny účastníkov – na predajcov a zákazníkov.

Predajcovia – obchodníci môžu svoju predajňu zaregistrovať do kampane počas celého roka. Účasťou v kampani sa zaraďujú medzi obchody, ktoré podporujú ekologické formy dopravy a ich adresa sa nachádza aj na mapke spolu s ďalšími registrovanými predajcami. O možnosti zapojiť sa do kampane môžu predajcov upozorniť aj samotní zákazníci.

Aj v Nitrianskom kraji nájdete niekoľko predajcov zapojených do kampane.

V Nitre k registrovaným predajcom patria obchody Špajza, Babičkina záhrada a Fotogaléria Trafačka. Ďalší z registrovaných obchodov sa nachádza v Nových Zámkoch, ide o Patchworkshoplazuli.sk. V Topoľčanoch je FitFresh – čerstvo vylisované šťavy, v Leviciach obchod so športovými potrebami Bicyklom po Slovensku a v Komárne predajca PIKO-BIKE.

Počas septembra prebieha súťažná časť kampane. Podmienky súťaže nájdete tu.

Zaregistrovaní zákazníci môžu poslať fotku z nákupu na bicykli do fotografickej súťaže. Nákupy môžu evidovať vo svojom profile a súťažiť tak o rôzne ceny. O rôzne ceny súťažia aj zaregistrovaní predajcovia.

Máte k článku pripomienky, námety alebo nápady, kontaktujte ma na mailovej adrese: monika.hozakova@nitrianskyhlasnik.sk

Televízia Nitrička

Forgot Password