O grant sa uchádza aj projekt, ktorý vytvára alternatívny priestor na vzdelávanie mimo bežných tried.
Záhradný domček umiestnený v areáli školy má slúžiť ako tichá, podnetná zóna pre menšie skupiny žiakov, najmä deti so špecifickými potrebami.
Jeho vybavenie má navodiť atmosféru pokoja a záujmu o prácu. Domček bude slúžiť nielen na vyučovanie, ale aj na aktivity ako tkanie na malých stavoch, spev, modelovanie či jemnomotorické hry. Vďaka komornej veľkosti priestoru bude v domčeku vždy len malá skupina – maximálne traja žiaci a pedagóg.
Z grantu sa má financovať materiálne vybavenie interiéru (sedenie, stôl, dekorácie, pomôcky), prírodný materiál na tvorivé aktivity a hojdačka pred domček.
Cieľom je vytvoriť miesto, ktoré žiakov osloví inou atmosférou než bežná trieda a podnieti ich záujem o učenie.
Predkladateľom projektu je Spojená škola internátna na Červeňovej ulici v Nitre, ktorá vzdeláva približne 180 detí a žiakov so stredným až ťažkým stupňom mentálneho postihnutia, autizmom a ďalšími pervazívnymi vývinovými poruchami.
Foto: NKN